2012. december 24., hétfő

Mézes tekercs



Már jó régen nem sütöttem semmit. De itt a Karácsony, ami egy igazán jó alkalom erre.
Nyáron írtam le ezt a receptet, már akkor elterveztem, hogy milyen jó lenne megcsinálni most, biztosan finom.  Valami újdonság a bejgli mellett. Jó sok lett belőle, egy jól lezárt dobozban elvileg hetekig eláll, úgyhogy nyugodtan félre is lehet tenni, bár erre nálunk nem hiszem, hogy szükség lesz.
Olyan omlós a tésztája, hogy amikor az első tekercset nyújtottam, majd feltekertem, megszenvedtem vele egy kicsit. Minden darabon látszik, hogy jobban és jobban sikerült, az utolsót már egész könnyedén sikerült összeállítani. Miután megsült mégis a legszerencsétlenebb, az első nézett ki a legjobban, pedig előtte annyira szánalmasan festett, amennyire lehetséges.

Hozzávalók:

a tésztához:
50 dkg liszt
7 dkg zsír/vaj
20 dkg porcukor
16 dkg méz
3 tojás
1 kk fahéj
2 csipet őrölt szegfűszeg
1 kk szódabikarbóna
1 csipet só

a töltelékhez:
fél üveg szilvalekvár
20 dkg dió

A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, vagy a vajjal, majd hozzákeverjük a porcukrot. A közepébe lyukat formálunk, és beleteszünk a mézet, két tojást (a harmadikkal majd a tekercsek tetejét kenjük le), a fűszereket és a szódabikarbónát. Jól összedolgozzuk.

Ha összeállt a tészta, három részre osztjuk. Vastagon belisztezett deszkán 35-38 cm hosszúságúra és 18-20 cm szélességűre nyújtjuk. A közepét egy kicsit vastagabbra hagyjuk, mint a két szélét. A közepére szilvalekvárt teszünk, és körberakjuk dióval (egyáltalán nem kell feldarabolni, a cél, hogy nagyobb darabok legyenek a töltelékben). Ráhajtjuk a két szélét a közepére, jól lenyomkodjuk.
A tészta könnyen elszakadhat, de nem lesz semmi baj, könnyen össze lehet foltozni, és sütés után senki nem fogja észrevenni.

A három rudat enyhén zsírozott tepsibe tesszük (nálam ez kivajazott, lisztezett volt). Lekenjük a felvert tojással. Előmelegített sütőben 200 fokon 10 percig, majd 150 fokon 10-14 percig (nekem 25 percig kellett sütnöm 150 fokon, míg szépen megpirult).

Kihűlés után már szeletelhetjük is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...